Sabtu, 5 Mac 2011

Kau Sapa!!!

Hari ini tahap kesabaran ku tergugat..
ati aku tersentuh bile orang yang aku dah anggap macam mak aku sendiri cakap aku mcam tu...
salah ke kalau aku amik berat tentang makcik aku yang sakit..bila aku cakap dia boleh jawab
"kau sapa nak tegur-tegur aku!!!"..
ye..aku tahu siapa aku...
aku cume anak sedara die je & tak layak untuk nasihat dan tegur dia..
dah lah hidup seorang diri...
tak kan aku nak amik berat tentang die tak boleh...
aku cume risaukan kesihatan dia je..
nanti ape-ape berlaku kan dah susah..
kan dah risau kan orang...
pikir lah cikit !!
anak buah die yang lain ade ke nak amik berat macam mane aku amik berat tentang die...
sedih dan sayu ati aku bila die cakap macam tu dengan nadar suare yang tinggi dan kasar..
kalau ikut kan ati aku tadi nak je aku lawan balik,,tapi alhamdulillah aku nie ade tahap kesabaran yang tinggi..aku cume diam kan aje..
manusia nie bile dah sihat cikit semua nasihat orang dah taknak dengar..
buat keras kepala sendiri..
besok kalau dah sakit balik,,kan dah menyusahkan orang lain...
aku tak penah anggap die mnyusahkan hidup aku..
tapi aku taknak la sakit die tu belarutan...
ya allah!!!kuatkan aku untuk hadapi semua nie....hanya padamu tempat aku mengadu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan